Nepopularna mišljenja – book tag

Pre par dana sam slučajno naleteo na jedan book tag (ako ne znate šta je to – ukratko: neka osoba smisli neku, nazovi „igricu“ i onda taguje ostale osobe da isto urade i onda one taguju druge osobe da one urade i onda se to širi ko kolera, nego nebitno) u kojem je zadatak bio odgovoriti na nekoliko pitanja i time izneti negativno mišljenje o knjigama i junacima. Budući da sam ja poznat kao neviđeni baksuz (namyyyg), osetio sam da je ovag tag stvoren za mene i odlučio da ga uradim iako me niko nije tagovao, tako da ono… uživajte.

Knjige nisu čitavog života bile sastavni deo moje svakodnevice, zapravo počeo sam jako kasno sa čitanjem, negde krajem osmog razreda osnovne škole, i to samo zato što su se svi naložili na knjige iz Sumrak sage tako da su to ujedno i prve knjige koje sam ikada pročitao (klišeeeeee). Posle njih je usledila druga, pa treća pa (prema podacima Goodreads sajta) i 65. knjiga za 4 godine. Nažalost, polaskom na fakultet (za koji sam se opredelio upravo zbog ljubavi prema knjigama, što sam kasnije shvatio da je bia velika greška hehe), sve to je stalo, tako da za poslednje 4 godine, jedva da sam uspeo da nađem vremena za 5-6 knjiga, što je tužno. Tako da se izvinjavam unapred ako se moji odgovori baziraju na nekoliko knjiga, to je ugavnom zato što je većina već isparila iz moje shashawe glave. I da ne dužim dalje, da počnemo sa ovim tagom.

  1. Popularna knjiga ili serijal koji se tebi ne sviđa 50 nijansi i Kupoholičarka – ujedno i svaka druga knjiga predviđena za zaluđivanje tinejdžerki (reče lik koji je prvo pročitao Sumrak sagu, nebitno, nastavite). Takođe imam određenu dozu antipatije i prema Kolibi, samo zato što je svi dižu u nebesa. Tako je i sa svakom drugom knjigom koja je mega popularna.
  2. Knjiga ili serijal koji se tebi sviđa, a koji drugi ne vole – Bilo koja turska knjiga. Naš narod, preplavljen kvalitetarama i patriotama ima isti stav prema turskim knjigama kao i prema serijama, što je veoma pogrešno. Veliki sam ljubitelj knjiga Na krilima ljubavi i Bajka našeg života (u originalu Kurt Sejit i Šura i Kurt Sejit i Murka – ne znam ko je smišljao naslove za našu zemlju, zvuče toliko …), kao i knjige Karta za Istanbul.
  3. Ljubavni trougao u kojem je glavni lik završio sa pogrešnom osobom ili popularni fikcionalni par koji ti se ne sviđa – Deneris Targerijen i Džon Snou. Iako se to još uvek nije desilo u knjigama, deo je glavnog toka radnje serijala Pesma leda i vatre, tako da je neminovno da će se incest između moje omiljene junakinje i najomraženijeg junaka čitavog serijala desiti.
  4. Popularni žanr koji retko kad uzimaš u ruke – Prezirem trilere. Hahahah nekada sam ih voleo, dok nisam uvideo da se svaki triler piše na isti način – zaintrigiraju te na početku i onda drže u neizvesnosti do samog kraja, a ja kao ja, nemam živaca za to. Takođe, ponekad je priča siromašna tako da provalim suštinu na samom početku i izgubim želju da nastavim.
  5. Obožavan fikcionalni lik kojeg ne voliš – Džon Snou. Jednostavno ne volim taj tip junaka koji je najjadniji na početku ali bolesno pravičan, koji na kraju dostiže veliki uspeh, zaista me je DŽ.R.R.Martin razočarao tim limunada momentom.
  6. Popularan autor koji ti iz nekog razloga ne leži – Stiven King i Paulo Koeljo. I jedan i drugi imaju odlične knjge, ali ne znam da li je do njih ili do prevodioca, ali su knjige toliko nečitljive, bar što se mene tiče, imam utisak kao da se mučim da čitam, ma koliko zanimljiva radnja bila.
  7. Popularan knjiški kliše koji ti je dosadio – Džon Snou. Odgovorio sam na to pitanje hahahah. Takođe, bogata gospođa nezadovoljna svojim životom koja pronalazi malo avanure sa drugom svoje ćerke. Bljahhhh.
  8. Popularan serijal koji ne planiraš da pročitaš – Trenutno ne postoji određeni serijal koji bih preskočio, ai neka to bude bilo koji koji se ne uklapa u moje, gore navedene, ukuse.
  9. Izreka kaže Knjiga je uvek bolja od filma. Međutim, koja filmska ili TV adapacija ti se više svidela od knjige? – Nijedna. Za sada nijedna. Uvek je ono što pročitam bilo mnogo bolje od onoga što vidim, čak i kad prvo pogledam pa onda pročitam. Uvek nešto nedostaje. Ili je scenograija i glumci odlični, a radnja skraćena, istumbana ili loše odrađena, ili obrnuto. Za sad me ništa na ekranu nije oduševilo više od knjige.

I to bi bilo to, što se mene tiče, bio sam surovo iskren haha jbg ne sviđa mi se Džon Snou. Pošto ja nisam tagovan, ne želim ni ja nikoga da tagujem za ovaj zadatak (nije kao da ne znam bukvalno nikoga koga bih tagovao), tako da pozivam svakoga ko pročita ovaj tekst i oseti potrebu da ga slobodno uradi i podeli sa mnom 😀

Veliki pozdrav do sledećeg čitanja! autogram MR bez pozadine

2 Comments Add yours

  1. Možda nije baš zdravo koliko volim da čitam tuđa negativna mišljenja, ali mislim da ništa ne može da nadmaši ono kad s nekim pričaš o stvarima koje oboje uopšte ne gotivite :’) Long story short, maksimalno podržavam i ovo za Kinga i za Koelja i Kolibu i Jovana Snežnog haha 😀

    Liked by 1 person

  2. Shonery says:

    Baš imaš problem sa Džonom? 😀 Ah, da Koliba, kako se to nisam setio da napljujem…

    Liked by 1 person

Leave a Reply

