Nostalgična euforija…

Winter__040138_n

Nedostaje mi to vreme… To prošlo vreme, kada smo bili deca. Nedostaje mi ta praznična euforija koja se nalazila u vazduhu, toliko jaka da se mogla osetiti na koži. Izmešani mirisi spaljenog baruta iz petardi, prskalica i vatrometa, mirisi kuvanog vina i rakije koji su obavijali trg na kome su se nalazile mnogobrojne tezge, kao i nezaobilazni štand sa “giricama”, koje su bile prava senzacija za decu. Nedostaje mi period kada su se obaveze u školi privodile kraju, kada smo znali da se pred nama nalazi period prepun smeha, veselja, sreće, snega, poklona i slatkiša, onaj osećaj slobode kad nakon poslednjeg časa svi zajedno potrčimo po prvom snegu svojim domovima, to vreme sreće i bezbrižnosti. Nedostaje… Trčanje po krckavom snegu, hladnoća koja se i ne oseća zbog topline u našim srcima, pravljenje Sneška Belića i grudvanje… Jahanje sanki i spuštanje niz brdašce… Kačenje raznovrsnih ukrasa na jelku uz muziku i slikanje, nedostaje mi i moj pas koji nas je napustio pre 8 godina, a koji je bio uz mene kroz celo moje odrastanje… Mogu reći da imam neku vrstu “nostalgične euforije”. I dalje je tu, pojavi se na par sekundi, proleti kroz mene taj osećaj neke sreće, nekog uzbuđenja, ali onda se setim da Novu godinu neću dočekati sa istim ljudima koji su ispunjavali moje detinjstvo, da nikada više neću otvarati poklone koje mi donosi Deda Mraz (“”””””””), i da nikada ponovo neću osetiti tu sreću i taj osećaj bezbrižnosti, topline i ljubavi kao kad ustanem prvog jutra nove godine i sa porodicom uživam u slatkišima uz zvuke kocerta Bečke filharmonije… Možda.. jednog dana, kada budem uspeo da usrećim neko drugo dete, kao što su moji mene, možda… možda tada ponovo osetim delić tih osećanja koja su potisnuta iz mene, oterana hladnim godinama odrastanja, ostala zaključana negde duboko u meni, u mom kutku, u mom detinjtvu…

Srećna vam 2016. godina i Božićni praznici, provedite ih u miru i sreći sa svojim dragim osobama i… dozvolite sebi da se bar na trenutak osetite kao dete. 🙂

Monsieur Zhivago

Leave a Reply

